Ευκαιρία για εξωστρέφεια σε μια τεράστια νέα αγορά εκτιμούν ότι αποτελεί το ηλεκτρονικό εμπόριο και συγκεκριμένα η συνεργασία με την μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, την Alibaba, οι Έλληνες επιχειρηματίες, η πλειοψηφία των οποίων εμφανίζεται θετική και πρόθυμη να συμμετέχει στην διαδικτυακή πλατφόρμα.
Ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Φώτης Αντωνόπουλος δήλωσε στο ΑΠΕ ΜΠΕ, ότι “θα πρέπει να εκπαιδευτούμε λίγο ακόμη περισσότερο στο ηλεκτρονικό εμπόριο και να κατανοήσουμε ότι είναι μια μορφή εμπορίου η οποία είναι 24ωρη και δεν έχει σύνορα. Βάζοντας ως συνεργάτη την Alibaba μια πλατφόρμα παγκόσμια με τόσο μεγάλα μεγέθη έχουμε μια πόρτα εξωστρέφειας, ώστε να πιάσουμε τους μεγάλους ρυθμούς της ανάπτυξης κι εξέλιξης.
Οι συνεργασίες πολλών ή μέσω τέτοιων πλατφορμών που κάνουν την δουλειά των logistics είναι κάτι που μειώνει τα λειτουργικά έξοδα. Οι Έλληνες θα πρέπει να μην αυτοπεριορίζονται στο κατάστημά τους και στα γύρω μέρη που μπορούν να εξυπηρετήσουν. Τέτοιες πλατφόρμες δίνουν τη δυνατότητα για παγκόσμια προβολή”.
Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Μαθιός, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας “Μαθιός Πυρίμαχα” τόνισε ότι “αν κι είμαστε πίσω στην Ελλάδα στο θέμα του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι καλή ευκαιρία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δεν έχουν την δυνατότητα να εξωτερικευτούν να μπούνε σε ένα σύστημα το οποίο δουλεύει ήδη, διότι όταν απευθύνεσαι σε μια αγορά εκατομμυρίων ατόμων αξίζει τον κόπο να δοκιμάσεις”.
Και ο Κωνσταντίνος Πλέτσας, υπεύθυνος πωλήσεων της Grecotel μίλησε για μεγάλη ευκαιρία κι εμπειρία στο κομμάτι του τουρισμού αλλά και για όλους τους τομείς. “Αυτό που είναι απαραίτητο όμως είναι να πάει κάποιος στην Κίνα, να δει τις εκεί συνθήκες και τι θέλει ο Κινέζος καταναλωτής. Εμείς πάντως ως εταιρεία θα ρισκάρουμε και ήδη έχουμε προχωρήσει σε κινήσεις να φέρουμε πελάτες από την Κίνα και προσδοκούμε να κάνουμε συνεργασία με το Alitrip”.
Ο συντονιστής της ομάδας μάρκετινγκ της εταιρείας “Γιολένης” που δραστηριοποιείται στον τομέα των παραδοσιακών τροφίμων, Γιάννης Γεωργιάδης δήλωσε ότι ήδη διαθέτουν την εμπειρία καθώς “έχουμε εδώ και δύο χρόνια ηλεκτρονικό κατάστημα κι έχουμε καταφέρει να προωθήσουμε παραδοσιακά προϊόντα σε όλες τις χώρες της Ευρώπης αλλά και στις ΗΠΑ.”
Η έλευση της Alibaba στην Ελλάδα και ο πρώτος απολογισμός
Πρόκειται για ένα τεράστιο βήμα προς την εξωστρέφεια που όλοι το έχουμε ανάγκη, διότι στόχος μας δεν είναι μόνο η εγχώρια αγορά αλλά και το εξωτερικό. Παρότι για εμάς είναι μια δύσκολη αγορά με μεγάλο ανταγωνισμό όταν υπάρχουν τα σωστά κανάλια επικοινωνίας και διανομής προϊόντων τότε είναι μια μεγάλη επιχειρηματική ευκαιρία.
“Είναι μια θαυμάσια ευκαιρία γιατί μπαίνει σε όλα τα σπίτια. Για να λειτουργήσει όμως το ηλεκτρονικό εμπόριο χρειάζεται δυνατό τμήμα υποστήριξης” υπογράμμισε ο υπεύθυνος της “Παπουτσάνης”, Ιωακείμ Τζουμάκης, ενώ εξέφρασε τους φόβους του ότι “οι Έλληνες επιχειρηματίες να δεν είναι ακόμη απόλυτα έτοιμοι για συνεργασίες μεταξύ τους, διότι δυστυχώς υπάρχουν πολλές ιδιαιτερότητες στο ποιος είναι πρώτος, ποιος αποφασίζει. Αν αφήσουμε την μικροπρέπεια στην άκρη έχουμε την δυνατότητα να το κάνουμε”. Όσον αφορά στο κόστος συμμετοχής στην Alibaba ο κ. Τζουμάκης είπε χαρακτηριστικά ότι “όταν θέλεις να κάνεις ένα τέτοιο άνοιγμα δεν γίνεται χωρίς κόστος”.
Και ο Γιώργος Τσακίρης, πρόεδρος Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας επεσήμανε ότι “το 50%της δουλειάς που έρχεται στην χώρα μας είναι μέσω διαδικτυακών παρόχων και πυλών. Διεθνώς η τάση είναι αυτό το ποσοστό πολύ σύντομα αυτό το ποσοστό να πλησιάσει το 70%”, ενώ εξέφρασε το ενδιαφέρον για περαιτέρω επαφές με τους εκπροσώπους της Alibaba για συνεργασία που θα χαρίσει ένα μερίδιο από την κινεζική αγορά.
Τέλος, ο επικεφαλής της Alibaba, σε Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα Ροντρίγκο Τσιπριάνι δήλωσε στο ΑΠΕ ΜΠΕ ότι “νομίζω ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μια τεράστια ευκαιρία. Η Κίνα είναι μια μεγάλη αγορά, υπάρχουν περισσότεροι από 400 εκατομμύρια πελάτες που ψάχνουν να αγοράσουν ελληνικά προϊόντα. Οποιαδήποτε εταιρεία μπορεί να συμμετέχει, το πιο σημαντικό είναι να είναι οργανωμένη, να έχει μελετήσει την αγορά και τους πελάτες. Δεν μπορείς να αυτοσχεδιάζεις. Η Κίνα είναι μακριά, έχει άλλες αγοραστικές συνήθειες, άλλη κουλτούρα. Ξέρουμε ότι αγαπούν τα ξένα brands, αλλά οι εταιρείες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες για να πάνε εκεί. Πρώτα από όλα να έχουν e- commerce, να πουλάνε ήδη στην Ελλάδα ίσως και στην Ευρώπη. Είναι σημαντικό να υπάρχει εμπειρία”.