Πώς να χρησιμοποιήσετε τα Social Media, προκειμένου να αποκτήσετε Brand Loyalty

Όλο και μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων, αγοράζουν προϊόντα των brands που ακολουθούν στα social media. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το παραπάνω ποσοστό άγγιξε το 75,3%, αποδεικνύοντας ότι μια καλή παρουσία στα social media μπορεί να οδηγήσει σε brand loyalty.

Αυτό ωστόσο δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς 2.34 δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως βρίσκονται στα social media, και τα χρησιμοποιούν για να ενημερώνονται για τον κόσμο αλλά και για τα brand που τους ενδιαφέρουν. Τα χρησιμοποιούν επίσης για να έρθουν σε επαφή με φίλους και να διαδώσουν πράγματα και γεγονότα που απολαμβάνουν. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 43,5% των χρηστών χρησιμοποιεί τα κοινωνικά μέσα για να μοιράζεται περιεχόμενο σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες που τους αρέσει.

Με μια τέτοια δυνατότητα να υπάρχει διαθέσιμη στα social media, ίσως έχει έρθει η ώρα να εστιάσετε τη στρατηγική σας παιχνίδι σας στη χρήση των social media προκειμένου να δημιουργήσετε brand loyalty. Αλλά πρώτα, ας κατανοήσουμε την έννοια του brand loyalty και πώς μπορείτε να επωφεληθείτε από αυτό.

Τι είναι το Brand Loyalty?

Εξ ορισμού, το brand loyalty είναι η τάση των καταναλωτών να συνεχίσουν να αγοράζουν προϊόντα ενός brand, και όχι από ανταγωνιστικές μάρκες. Όταν πρόκειται για social media, ένας πιστός πελάτης είναι αυτός που είναι πιο πιθανό να σχολιάσει, να κάνει like ή να κάνει share αναρτήσεις από έναν συγκεκριμένο “επιχειρησιακό λογαριασμό”. Είναι σημαντικό να έχετε κατά νου ότι η αφοσίωση του brand δεν μεταφράζεται πάντοτε στην “εμπιστοσύνη” των καταναλωτών. Αντίθετα, είναι ο τρόπος με τον οποίο ο πελάτης αντιλαμβάνεται ότι το brand σας, έχει καλύτερες υπηρεσίες ή υψηλότερη ποιότητα.

Το Brand Loyalty και τα Social Media

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, ποσοστό που αγγίζει το 53% των ανθρώπων που ακολουθούν brands στα social media, είναι πιο πιστοί σε αυτά τα brands. Oι καταναλωτές βλέπουν τα social media ως κανάλι επικοινωνίας με τα αγαπημένα τους εμπορικά σήματα. Όχι μόνο αναμένουν απαντήσεις, αλλά τις περιμένουν εγκαίρως, μέσα σε 30 λεπτά ή μία ώρα.
Στην πραγματικότητα όμως τα επτά από τα οκτώ μηνύματα που αποστέλλονται στην σελίδα ενός brand αγνοούνται. Και όταν συμβεί αυτό, ένας στους τρεις καταναλωτές θα πάει σε έναν ανταγωνιστή. Οι άνθρωποι αισθάνονται ότι τα σήματα πρέπει να είναι διαδραστικά και ελκυστικά. Επομένως η παρουσία των brand στα social media, δεν είναι μόνο για δημοσίευση περιεχομένου.

Δεδομένου ότι τα social media παίζουν σημαντικό ρόλο στο “influencing” της διαδικασίας αγοράς, θα πρέπει να λάβετε μερικά απαραίτητα βήματα για να αυξήσετε το brand loyalty του εμπορικού σας σήματος μέσω των social media.

Πώς θα αυξήσετε το brand loyalty χρησιμοποιώντας τα social media;

  • Καθορίστε ποιοι είστε – Είναι σημαντικό να δημιουργήσετε τη “δική σας φωνή” μέσω των λογαριασμών σας στα social media. Αν δεν ορίσετε ποιοι είστε, δίνετε στους ανταγωνιστές σας την ευκαιρία να το κάνουν αυτοί για εσάς!
  • Να είστε ένας “πιστός” ακροατής – Οι καταναλωτές αναμένουν ότι τα brands θα ανταποκριθούν στα προβλήματά τους, τις έρευνες, τα παράπονα και τα σχόλιά τους με τον ίδιο τρόπο που επικοινωνούν με τους φίλους και την οικογένειά τους. Δώστε προσοχή σε αυτό που λένε, και μην διστάσετε να κάνετε likes, re-tweet, share και να ευχαριστείτε τους ανθρώπους που μιλάνε για το brand σας. Πέρα από αυτό, θα πρέπει να κατανοήσετε σε ποιες “αξίες” εστιάζει το κοινό σας περισσότερο, τι είναι αυτό που μπορεί να αυξήσει το engagement στη σελίδα σας, τι είδους περιεχόμενο αρέσει στο κοινό σας, αλλά και τι ψάχνει το κοινό σας;
  • Πείτε μια “ιστορία” – Δεν μπορείτε να πείτε με σιγουριά ότι οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι είστε ειδικοί στον κλάδο. Είναι πολύ σημαντικό, να λέτε ιστορίες στο κοινό σας. Η δημοσίευση περιεχομένου που δημιουργείται από το χρήστη, δείχνει ένα επίπεδο εμπιστοσύνης από εσάς προς τους πελάτες σας. Αφού μάθετε τι τους αρέσει περισσότερο, μπορείτε επίσης να αυξήσετε το engagement της σελίδας σας, μοιράζοντας περισσότερο περιεχόμενο που αρέσει στους funs σας. Χρησιμοποιήστε τις διαφημίσεις στα social media για να boostάρετε το περιεχόμενο που φέρνει engagement και να εμπλακείτε με νέους καταναλωτές με τα ίδια γούστα με τους τρέχοντες “πιστούς” πελάτες σας.
  • “Χτίστε” ένα Community – Η αλληλεπίδραση με τους social followers σας, δημιουργεί μια αίσθηση “κοινότητας” μαζί τους. Η δημιουργία αυτού του community σάς επιτρέπει να ανταμείβετε την πίστη των followers σας με εκπτώσεις, ειδικές προσφορές ή πρόσβαση σε κάποιο περιεχόμενο. Χρησιμοποιήστε τις διαφημίσεις στα social media για να προωθήσετε αυτές τις προσφορές και να προσελκύσετε περισσότερους ανθρώπους στη σελίδα σας. Οι πελάτες σας θα εκτιμήσουν τις ανταμοιβές που τους προσφέρετε και θα αφοσιωθούν στο brand σας.
  • Χρησιμοποιείστε τις διαφημίσεις στα social media για τη βελτίωση του brand loyalty. Όταν διαφημίζετε στα social media, είναι σημαντικό να θυμάστε όλα όσα κάνετε στους λογαριασμούς σας και να εξετάσετε πώς αυτές οι διαφημίσεις θα συμβάλλουν στις προσπάθειες και στο στόχο σας. Η αντιστοίχιση του ύφους των διαφημίσεών σας, με το ύφος των λογαριασμών σας στα social media, θα επιφέρει την αναγνώριση του brand σας από τους καταναλωτές, και θα σας βοηθήσει να προσελκύσετε το σωστό κοινό στη σελίδα σας.
  • Κατά τη δημιουργία των διαφημίσεών σας, να έχετε κατά νου σε ποιες φωτογραφίες και σε ποια λεκτικά που συνοδεύουν τις φωτογραφίες, ανταποκρίνονται στους πελάτες σας και να τα ενσωματώσετε στις ίδιες τις διαφημίσεις. Η δημοσίευση user generated περιεχομένου στις διαφημίσεις σας βελτιώσει επίσης το brand loyalty του brand σας, επειδή μπορείτε να στοχεύσετε σε παρόμοιο με την τρέχουσα “βάση” πελατών σας.

Πηγή: Σπύρος Κούτσας | www.suit.gr